Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s

Dünyanın en çok kullanıcıya sahip sosyal medya platformu olan Facebook’ta milyonlarca internet kullanıcısına ulaşabilir, işletmenizi ve ürünlerinizi yepyeni kitlelerle buluşturabilirsiniz.
Marka bilinirliğinden ürün satışına, web sitesi ziyaretlerinden yeni takipçilere pek çok farklı amaç doğrultusunda kullanabileceğiniz ve kampanyalarınıza entegre edebileceğiniz Facebook reklamları ile rakiplerinizden bir adım öne çıkın. Gelecek müşterilerinize kolaylıkla ulaşmanızı sağlayan Facebook reklamları ile kitlenizi büyütün, işletmenizi milyonlara tanıtın.
Dinamik görseller, şık videolar, dikkat çekici metinler ile internet kullanıcılarının dikkatini çeken Facebook reklamları, gelişmiş hedefleme seçenekleri ile de büyük bir avantaj sağlıyor. Reklamlarınızı işletmenizle yakın bir zamanda ilgilenmiş, ürünlerinizi incelemiş kişilere gösterebilir, belli bir yaş aralığındaki Facebook kullanıcılarını hedefleyebilir ya da belli bir coğrafi bölgedeki kullanıcılar ile markanızı buluşturabilirsiniz.
Facebook Reklamlarının Avantajları ve Faydaları Nelerdir?
Facebook reklamları, her boyutta ve her sektörden işletmeyi bir sonraki adıma taşımak için tasarlanmıştır. Facebook reklamları ile dünyanın dört bir yanından sayısı milyarları bulan Facebook kullanıcılarına ulaşabilir, gelecekteki müşterileriniz ile markanız arasında duygusal bir bağ kurabilirsiniz.
Facebook reklamlarının sunduğu en büyük avantajlardan biri, detaylı bir hedefleme yapmaya izin veriyor oluşudur. Böylece işletmenizin reklamlarının tam olarak kime, ne zaman ve nerede gösterileceğini titizlikle seçebilir, potansiyel müşterilerinizle sağlam bir iletişim kurabilirsiniz. Reklamlarınızın gösterileceği kitleyi yaş, cinsiyet, coğrafi konum, beğeniler gibi parametreleri kullanarak titizlikle belirleyebilirsiniz.
Facebook reklamları ile etkili bir reklam kampanyası yürütmek için çok yüksek meblağlar harcamanıza gerek yok. İşletmenizin reklam bütçesini aşmadan geri dönüşü yüksek kampanyalar yürütebilir, satışlarınızı ve marka bilinirliğinizi yükseltebilirsiniz. Hem küçük işletmelere hem de büyük işletmelere özgün çözümler sunan Facebook reklamları ile işletmenizi öne çıkartabilirsiniz.
Facebook reklamlarındaki detaylı istatistikler ile kampanyanızın gidişatını yakından takip edebilir, kampanyanızın başarısını somut ölçekler ile değerlendirebilirsiniz. Geçmiş kampanyalarınıza ait istatistiklerden yararlanarak gelecek kampanyalarınızı planlayabilirsiniz.
Farklı formatlar sunan Facebook reklamları ile her amaca yönelik kampanyalar yönetebilirsiniz: Dinamik ürün reklamları ile satış yapabilir, video reklamlar ile Facebook kullanıcılarının dikkatini çekebilir, döngüsel reklamlar ile fark yaratabilirsiniz.
Facebook’ta Nasıl Reklam Verilir?
Facebook’a reklam vermek istiyorsanız, öncelikle Business Manager hesabı açmalısınız. Ardından reklam kampanyanızın amacını belirlemelisiniz: Marka bilinirliği, erişim, trafik, etkileşim, uygulama yüklemeleri, mağaza ziyaretleri, katalog satışları… Hedefinizi dikkatle seçmeli ve reklam formatınızı buna göre belirlemelisiniz. Reklam verme hedefinizi belirledikten sonra hedef kitlenizi (yaş, lokasyon, ilgi alanları vb.), reklamınızı yayınlamak istediğiniz mecraları (Instagram, Facebook, otomatik reklam alanları ve daha fazlası), bütçenizi ve reklamınızın formatını seçmelisiniz. Hepsi bu! Bu adımların ardından reklamınız yayına alınacak ve gelecek müşterileriniz ile sizin aranıza bir köprü kuracak.
Facebook Reklamları Nasıl Çalışır?
Facebook reklamları, Facebook ve internet kullanıcılarına ilgi alanları, Facebook aktiviteleri, beğenileri, yaşları, ziyaret ettikleri siteler ve yaşadıkları yere göre ilgilenebilecekleri ürün ve hizmetleri göstermeyi hedefler.
Facebook’a reklam verdiğinizde işletmeniz ile hedef kitleniz arasında bir köprü kurulur. Böylece potansiyel müşterileriniz markanızı tanır, web sitenizi ziyaret eder, uygulamanızı indirir ya da satın alım yapar.
Facebook Reklam Modelleri Nelerdir? Bu Modeller Nerede Görünürler?
Facebook, reklam verenlerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için farklı reklam modelleri sunmaktadır. İşletmenizin pazarlama ve iş geliştirme hedeflerini göz önünde bulundurarak bu modellerden birini seçebilirsiniz.
Bilinirlik: İşletmenizin ya da markanızın daha geniş kitlelerce tanınmasını sağlamak, marka bilinirliğinizi arttırmak istiyorsanız, Facebook Bilinirlik Reklamları’nı tercih etmelisiniz. Bu reklam türünün amacı, markanızın potansiyel müşterilerinizin aklında yer etmesini sağlamaktır. Bilinirlik Reklamları için resim, fotoğraf, video, slayt gösterisi ya da Carousel opsiyonlarını kullanabilirsiniz.
Erişim: Kısıtlı bir pazarlama bütçesi kullanarak mümkün olduğunca fazla kişiye ulaşmak istiyorsanız, erişim reklamlarını tercih edebilirsiniz. Marka bilinirliğinizi arttırmak ya da işletmenizin müşteri trafiğini yükseltmek için bu reklam çeşidini tercih edebilir; resim, fotoğraf, video, slayt gösterisi ya da Carousel seçeneklerini değerlendirerek dikkat çekici bir reklam oluşturabilirsiniz. Erişim Reklamları ile yüz binlerce kişiye ulaşmanız mümkündür.
Trafik: Bu reklam modelini kullanarak web sitenize ya da web sitenizde yer alan belirli bir sayfaya trafik çekebilirsiniz. Facebook kullanıcılarının geçmişteki davranışları göz önünde bulundurularak yalnızca linke tıklama olasılığı en yüksek olan kullanıcılara gösterilen Trafik Reklamları, özellikle okuyucu, dinleyici ya da izleyici kitlenizi büyütmek istiyorsanız idealdir.
Etkileşim: Bu reklam modeli, seçtiğiniz bir gönderinin ya da profilin beğeni, paylaşım ve yorum gibi etkileşimlerini arttırmayı hedefler. Etkileşim Reklamları ile seçtiğiniz gönderinin etkileşimini arttırabilir, işletmenize ait sayfanın ya da profilin beğeni sayısını yükseltebilir veya etkinliğinize daha çok kullanıcının yanıt vermesini sağlayabilirsiniz. Bu reklam modelinde resim, fotoğraf, video ve slayt türünde görsel medyalar kullanabilirsiniz.
Uygulama Yüklemeleri: İsminden de anlaşılacağı üzere, bu reklam modeli mobil uygulamanızın daha fazla kullanıcı tarafından indirilmesini sağlar. Dilerseniz tek fotoğraf, tek resim, tek video, slayt ya da Carousel türünde görseller kullanabilirsiniz.
Video Görüntülenmeleri: Bu reklam türü ile Facebook kullanıcılarının videonuzu izlemesini sağlarsınız. Satış yapmak, verdiğiniz bir hizmeti ya da sunduğunuz bir ürünü tanıtmak gibi hedeflerin yanı sıra yeniden pazarlama için de kullanılan Video Görüntülenmeleri Reklamları; slayt, tek video ya da Carousel formatında olabilir.
Potansiyel Müşteri Bulma: Bu reklam modeli ile işletmenizle ya da ürününüzle ilgilenen Facebook kullanıcılarının iletişim bilgilerini alabilirsiniz. Reklamınıza tıklayan kullanıcılar, e-mail adresi ve telefon numarası gibi bilgiler girecekleri bir sayfaya yönlendirilirler.
Messenger Reklamları: Messenger Reklamları sayesinde potansiyel müşterilerinizle Facebook Messenger ya da WhatsApp üzerinden birebir, doğrudan iletişime geçebilirsiniz. En hızlı yeni müşteri bulma yöntemlerinden biri olan Messenger Reklamlarını mesaj listeleri, bot yazılımlar gibi alternatif sistem ve araçlarla birleştirerek reklam kampanyanızdan maksimum verimi alabilirsiniz.
Katalog Satışları: Dinamik görsel içeriği ile dikkat çeken Katalog Satışları Reklamları ile web sitenizde sattığınız ürünleri potansiyel müşterilerinizle buluşturabilirsiniz. Birden fazla ürünün slide şeklinde gösterildiği bu reklam modelini özellikle yeninden pazarlama (remarketing) amaçlarınız için kullanabilirsiniz.
Mağaza Ziyaretleri: Online değil de fiziksel bir mağazaya sahipseniz ve mağazanızın müşteri trafiğini arttırmak istiyorsanız, Mağaza Ziyaretleri Reklamları tam da size göre. Bu reklam modelinde, reklamınızı mağazanızın belirli bir yarıçap mesafesinde bulunan bireylere gösterecek şekilde hedeflemenizi detaylandırabilirsiniz.
Facebook Reklamları Nasıl Fiyatlandırılır?
Pek çok farklı boyuttaki işletmenin reklam ve pazarlama ihtiyaçlarına cevap vermeyi hedefleyen Facebook reklamlarının fiyatlandırması değişkenlik göstermektedir. Kampanya hedeflerinize göre farklı fiyatlandırma seçeneklerini değerlendirebilirsiniz.
Dijital Karma ile Facebook’u Etkin Kullanın!
Dünyanın dört bir yanından tam 1.6 milyar Facebook kullanıcısı, Facebook üzerinden bir işletme ile bağlantı kuruyor. Siz de işletmenizi Facebook’ta öne çıkartmak, potansiyel müşterilerinize ulaşmak, işletmenizle ilgilenen internet kullanıcıları ile iletişim halinde kalmak istiyorsanız, hemen bizimle iletişime geçin.
Dijital Karma ekibi olarak işletmenize özgü reklam çözümleri üretmek ve sizi rakipleriniz arasında avantajlı bir konuma getirecek, etkili reklam kampanyaları yürütmek için sabırsızlanıyoruz. Aylık raporlar ile sizi bilgilendirdiğimiz, işletmenizin öyküsüne ve hedeflerine sadık kalarak benzersiz fikirler ürettiğimiz yaratıcı sürecimizin bir parçası olmak için hemen bize ulaşın.